13 Aralık 2007 Perşembe

Merhaba Arkadaşlar. İşte ilk cümlelerimiz.(Konu 1)

Merhaba Arkadaşlar

Konuya başlamadan önce lütfen yazılarımı dikkatlice okuyun. Bu işi hobim için yapıyorum ve önceden öğrendiğim bazı Japonca kalıplarını, bu dili öğrenmek isteyen ve öğrenen arkadaşlarla paylaşmak için yazıyorum. Burada küçük ama kullanışlı cümleleri yazacağım. Yazacağım cümlelerin okunuşları yaklaşık olanlarıdır. Burda sadece konuşma amaçlı değil, biraz anlamayı kolaylaştırmak için dilbilgisi kalıplarını da yazacağım. Konuşmayı hedef aldığım için, kanji, hiragana ve katana harfleri kullanmayacağım. Daha fazla bilgi için lütfen diğer kaynaklarına bakınız. Eğer burada telaffuz ya da yazım yanlışlarım varsa lütfen bana mesaj atınız!

İşte ilk Japonca cümlelerimiz:

Tanışma

-Konnichi wa! Watashi no namae wa ...... desu. (Türkçe okunuşu= Konniçi va! Vataşi no namae va ....... des)--> Merhaba! Adım.....('dır)
- Anata wa? (T.O = Anata va?) --> Ya senin? (Karşılığı "Sen...... (misin)?" gibi bir şey)
- Namae wa? (T.O = Namae va?) --> İsimin(iz)?
- Onamae wa nan desu ka. (T.O = Onamae va nan des ka) --> İsmin ne senin?
- Watashi wa ..... desu. (T.O = Vataşi va ..... des) --> Ben .... im. Bir örnek= Watashi wa kenchikuka desu–>Ben mimarım. ( kenchikuka/kençikuka/ = mimar).

- Hajimemashite.
(T.O = Hacimemaşite)-> Memnun oldum.
- Doozo yoroshiku. (T.O = Doozo yoroşiku) ->Tanıştığımıza memnun oldum.

Küçük bir not: İnternetten okuduğum bazı Japonca ders sitelerine göre, Japonlar isimlerini söylerken genelde "watashi wa" yı fazla kullanmazlar. Çünkü bunun var olduğunu farzederek konuşurlar. Aşağıdaki konuşma özetlerine bakınız.

---------------------------------------------------------
Konuşma özetleri.

Aylin: Konnichi wa!
Ayumi: Konnichi wa!
Aylin: Watashi no namae wa Aylin desu. Anata wa?
Ayumi: Ayumi desu. Hajimemashite.
Aylin: Hajimemashite. Doozo yoroshiku.

Şimdilik bu kadar. Bir daha ki yeni konuyla buluşmak üzere........

















1 yorum:

Unknown dedi ki...

hajimemashite memnun oldum anlamını tam olarak karşılamaz... hajime başlangıç demektir ve hajimemashite de ilk defa tanıştığınız birine konuşmanın başında söylediğiniz bir kelimedir..
örneğin ;
ümit : hajimemashite . watashi wa ümitto desu..aydın kara kimashita..douzo yoroshiku onegaishimas..

emre : hajimemashite. watashi wa emire desu..ankara kara kimashita.douzo oyoroshiku onegaishimas.