25 Aralık 2007 Salı

Kendinizi Japonca olarak nasıl tanıtabilirsiniz? (Konu 13)

Merhaba Arkadaşlar.

Bugünkü yazımda Japonca olarak kendinizi nasıl tanıtacağınızı ve hakkınızda sorulabilecek soruları, gelin beraber öğrenelim.

- Kendiniz hakkında....

- Watashi wa Toruko-jin desu. --> Türküm.
- Watashi wa .... sai desu. --> ... yaşındayım.

- Okuni wa doko desu ka. (T.O = Okuni va doko des ka) --> Memleketiniz neresi?

- Anata wa doko de umaremashita. (T.O = Anata va doko de umaremaşita) --> Nerede doğdunuz?
- Ankara de umaremashita --> Ankarada doğdum.

- Nan-nen ni umaremashita ka. --> Hangi yılda doğdunuz?
- ...... nen ni umaremashita. -->...... yılında doğdum.

- Oshingoto wa nan desu ka. --> Ne iş yapıyorsunuz?
- Nan no shigoto o nasatte imasu ka. --> Ne işle uğraşıyorsunuz?

Not: Yakında meslekleri yazacağım.

- Doko ni sunde iru no desu ka. --> Nerde oturuyorsunuz?
- Antalya ni sunde-imasu. --> Antalyada oturuyorum.

- Dono gakkoo / daigaku ni itte iru no desu ka. --> Hangi okula / üniversiteye gidiyorsunuz?
- Hacettepe Daigaku ni itte-imasu. --> Hacettepe Üniversitesine gidiyorum.

- Dono gakkoo / daigaku o sotsugyoo shimashita? --> Hangi okuldan / üniversiteden mezunsunuz?

- Ortadadoğu Daigaku o sotsugyoo shimashita. --> Ortadoğu Üniversitesi mezunuyum.

- Gakkoo ni ikimasen, hatarite imasu. --> Okula gitmiyorum, çalışyorum.

- Anata wa kekkon shite-iru no desu ka. (T.O= Anata va kekkon şite-iru no des ka) --> Evli misiniz?
- Hai, kekkon shite-imasu. --> Evet, evliyim.
- iie, dokushin desu. ( T.O = i:e dokuşin des) --> Hayır bekarım.
- Konyaku-shite imasu. --> Nişanlıyım.

- Okosan wa imasu ka. --> Çocuğunuz var mı?
- Musume ga sannin imasu. --> 3 kızım var.

Şimdilik benden bu kadar. Yeniden bir başka konuyla buluşmak üzere, mata aimashoo!
------------------------------------------
Not: Bu konu 26.12.2007'de güncellenmiştir.

Hiç yorum yok: