14 Aralık 2007 Cuma

Japonca'da hatır sorma, selamlaşma ve veda cümleleri (Konu 2)

Merhaba arkadaşlar

Bugünkü konuda Japoncada hatır sorma, selamlaşma ve veda cümlelerini öğrenelim. İşte konu başlık altında bazı konuşma cümlelerimiz:

Hatır Sorma Cümleleri

- Ogenki desu ka. (T.O = Ogenki des ka) --> Naber? İyi misiniz?
- Gokigen ikaga desu ka. (T.O = Gokigen ikaga des ka) --> Nasılsınız?
- Doo genki? --> Ne var ne yok?
- Maa maa desu. --> Ehh, orta şekerli.
- Totemo genki desu. --> Çok iyiyim.
- Waruku wa arimasen. (T.O = Varuku va arimasen) --> Fena değil.
- Okagesama de. --> İyiyim sağolun.
- Gengi desu, arigatoo. --> Iyiyim, teşekkür ederim.

Selamlaşma ve Veda cümleleri.

- Ohayoo. (T.O = Ohayo:)--> Günaydın! (Arkadaşça)
- Ohayoo gozaimasu. (T.O = Ohayo: gozaymas) --> Günaydın! (Nazikçe)
- Konnichi wa. (T.O = Konniçiva) --> Merhaba, iyi günler
- Konban wa. ( T.O = Konbanva) --> İyi akşamlar
- Oyasumi. --> İyi geceler.( Arkadaşça)
- Oyasumi nasai. --> İyi geceler. (Nazikçe)
- Sayoonara. --> Güle güle, Allahaısmarladık.
- Dewa mata. --> Yakında görüşürüz.
- Mate ne. --> Yine görüşelim.
- Mata aimashoo. --> Görüşürüz.

Bir not: Ben Japoncayı iyi ezberlemek için 1 tane blok küp not aldım. Küçük kağıtın önüne japonca okunuşunu -bir örnek: Waruka wa arimasen-, arkasına Türkçe anlamını yazıyorum. Her öğrendiğim kelimeleri bu şekilde yapıyorum, onları ezberliyorum ve ezberlediğim kağıtları kavonaza atıyorum. Bu şekilde kelime hazinemi arttırıyorum. Zamanla kavanozdaki kağıtlarından birini rastgele çekip, kağıtta yazılan sözcüğün yada cümlelerin anlamını hatırlama çalışıyorum yani tekrar etmiş oluyorum. Bu çok güzel bir yöntemi size tavsiye ediyorum. Tabi bununla yetinmeyin. Istanbul'un tarihi yerlerinde; internette Japon mektup arkadaşlık sitelerinde; Skype, Yahoo messenger, Msn Live Messenger gibi anında mesaj programlarında, japon arkadaşları bulabilirsiniz. Ve öğrendiğiniz kelimeleri kullanın!!

Bir dahaki konuda yine görüşürüz! Herşeyin gönlünüzce olsun!

1 yorum:

royal_sm dedi ki...

uzun zamandir anime izliyorum 14 yil kadar oldu haliyle bazen altyazisiz animelerde izliyorum ve coğunu anliyorum ama kelimeleri kuramiyorum kurmaya calistiğimda unutuyorum güzel bir paylasim su blok isini bende bi deniyeyim