15 Aralık 2007 Cumartesi

Japonca'da bazı önemli cümleler.(Konu 3)

Merhaba Arkadaşlar

Bugünkü konuda bazı işe yarayan önemli cümleleri öğrenelim. İşte önemli cümlelerin bazıları:

Bazı Önemli Cümleler


- Hai --> Evet
- Iie (T.O = i:e) --> Hayır
- Arigatoo -->Teşekür ederim. (Arkadaşça)
- Arigatoo gozaimasu (T.O = Arigato: gozaymas) --> Teşekkür ederim.(Nazikçe)
- Doomo arigatoo gozaimasu --> Çok teşekkür ederim. (Resmi)
- Doomo --> Sağol.
- Doomo arigatoo --> Çok sağolun!
- Doo itashimashite --> Bir şey değil.
- Sumimasen --> Pardon.
- Gomennasai --> Özür dilerim.
- Wakarimasu (T.O = Vakarimas) --> Anlıyorum.
- Wakarimashita (T.O = Vakarimaşita) -->Anladım.
- Wakarimasen (T.O = Vakarimasen) --> Anlamıyorum
- Ossharu koto ga wakarimasen (T.O = Oşaru koto ga vakarimasen) --> Ne dediğinizi anlamıyorum
- Shitsurei shimashita (T.O = Şitsurey şimaşita) --> Rahatsız ettim.
- Onegai shimasu (T.O = Onegay şimas) --> Lütfen.
- Doozo --> Buyrun

Japonca öğrenen arkadaşlara bir tavsiyem var. Lütfen öğrendiğiniz Japonca konuşma kalıplarını bir gün tekrarlayınız. Konular arttıkça diğerlerini unutmaya başlayabilirsiniz. Bu yüzden arada bir tekrar yapınız ve öğrendiklerinizi Japon arkadaşlarınızla konuşarak ya da chat yaparak uygularsanız sizin için o kadar iyi olur.

Şimdilik bu kadar. Bir dahaki yeni bir konuyla buluşmak üzere....

1 yorum:

salih_dilek dedi ki...

unıversitede japonca öğrenen biri olarak bu bilgilerin işime cok yaradığımı söyleyebilirim.verdiğiniz bilgiler için tesekkürler